Itinerari Castells de marca

Castells de Marca és una ruta circular que es pot fer d'una tirada, o bé recorrent els castells (Castell de Penyafort, Castell d'Olèrdola i Castell de Castellet) per etapes a partir de tres trams diferenciats.

La proposta pretén donar a conèixer tres conjunts patrimonials i turístics, actualment conservats a la comarca, de l'antiga línia fortificada que defensà les terres conquerides a l'Al-Andalus en els primers segles medievals.

Tram 1 - Castell de Penyafort a Castell d'Olèrdola

El punt d'inici és el castell de Penyafort, edificat sobre una penya del riu Foix.

La ruta baixa cap al riu, per continuar per la plana i acostar-se a un entorn industrialitzat. En aquest punt caldrà estar atents a la circulació de vehicles fins

arribar a Santa Margarida, ara pràcticament en ruïnes.

Continua per camins enmig de vinyes i pinedes amb un sotabosc ric en plantes aromàtiques fins l'ermita de Penyafel. El camí segueix en direcció al Parc d'Olèrdola, prop de Mas Granell la ruta coincideix amb el PR-C 148, passa per la masia de Can Castellví i baixa al fondo de la Seguera. La pujada al castell d'Olèrdola, punt final de la ruta, és per la font de l'Alba.

Tram 2 - Castell d'Olèrdola al Castell de Castellet

Des del Castell d'Olèrdola es segueix fins el Turó de les Tres Partions pel GR 92-3. Des de la part alta de la ruta es tenen unes vistes privilegiades del mar Mediterrani i les poblacions de la costa del Garraf. Més endavant deixa el GR 92-3 per continuar en direcció sud i enllaçar amb el GR 92. Creua antigues masies, com la Casa Alta, avui abandonades i mig enrunades. A partir de Can Balaguer, el camí es converteix en corriol enmig d'una vegetació de brolla mediterrània.

Descendeix fins al torrent del Llampeig, per continuar fins a Castellet. La plaça del castell és un bon punt per emmirallar-se a les aigües del pantà de Foix i descobrir-hi alguns dels ocells que hi viuen o hi son de pas.

Tram 3 - Castell de Castellet al Castell de Penyafort

Aquest tram coincideix amb la ruta senyalitzada del Parc del Foix «de castell a castell» i recorre aquest espai natural protegit en la vessant més occidental.

Des de la part alta del poble de Castellet surt la pista que porta a Torrelletes, travessa una pineda i conreus de vinya i oliveres. Després de creuar un torrent, el camí s'enfila envoltat de pins, garrics, llentiscles i algun margalló i arriba a Torrelletes. Es continua en direcció nord cap al municipi de Santa Margarida i els Monjos, per diversos corriols enmig del bosc.

Passa per Mas Pigot, des d'on podem gaudir d'una bona panoràmica de la Serralada Prelitoral i la plana del Penedès. Continua per la masia de Mas Ballestar, Cal Noi i Cal Magí per arribar al Castell de Penyafort.

Font: Ajuntament de Santa Margarida i els Monjos

Restaurant Can Martí

Cunit (a 7.4 Km)

Cava Rovellats

Sant Martí Sarroca (a 3.8 Km)

Celler Canals i Munne

Sant Sadurní d'Anoia (a 11.9 Km)

Stress & Adrenalina

Garrofer Green Camping

Sitges (a 10.9 Km)

Mas Llagostera

La Bisbal del Penedès (a 11 Km)

Càmping Stel

Roda de Berà (a 14.4 Km)

Hotel Balneari Platja de Comarruga

El Vendrell (a 10 Km)

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…

Taller de pernil ibèric amb Cava Rovellats

Activitat escolar: La màgia del Circ

10,50 €

Festival Internacional Teatre Màgic a Tarragona

17/04/2024 - 18/04/2024 ...

Diada de Sant Jordi a Vila-seca

15/04/2024 - 18/04/2024 ...