El camí dels Carlins a La Garrotxa

Des d'Olot a Riudaura passant per la Pinya, aquesta ruta ens portarà a gaudir de les vists des de la Serra de Sant Valentí, passant pel volcà Montolivet fins els rentadors de La Pinya i la Plaça del Gambeto de Riudaura.

• Dificultat: mitjana
  • Distància: 10 quilòmetres aproximadament
  • Temps: 3 hores i 45 minuts, sense comptar parades ni descansos
  • Desnivell: 523 metres de desnivell positiu

El nostre punt de sortida per aquesta ruta serà l'encreuament G15 Olot, situat a la cruïlla del Carrer de Sant Rafel amb el Carrer de Camil Mulleras, des d'on prendrem el camí que ens porta a La Pinya, i que seguirem fins a arribar a dalt del tot del passatge de les Begònies. Just on s'acaba l'asfalt veurem que a mà esquerra hi comença un camí senyalitzat amb un cartell, des d'on també s'iniciaran les marques grogues que seguirem durant la ruta.

Prenem aquest camí tot recte durant aproximadament un quilòmetre, fins a arribar al mirador del volcà Montolivet, conegut també com la Muntanya Pelada. Val a dir però, que avui en dia, costa de reconèixer que el que tindrem sota els nostres peus és un volcà, ja que la frondosa vegetació que el cobreix quasi no ens el deixa distingir. Des d'allà obtindrem unes vistes espectaculars sobre la zona de Les Preses i la Vall d'en Bas.

Continuarem la nostra ruta durant un parell de quilòmetres més, vorejant el puig fins a arribar aquesta vegada al mirador de la Serra de Sant Valentí, des d'on gaudirem d'unes vistes panoràmiques de la vessant nord de La Garrotxa. Seguidament, el camí ens portarà, després de caminar aproximadament uns quinze minuts, fins a La Pinya. Al centre del petit nucli hi podrem veure els antics safarejos i l'església del poble.

Deixant enrere el poblet, a l'encreuament G152 prendrem el camí de la dreta agafant un tram de carretera que es condueix cap a Riudaura. Passades unes cases que seràn la nostra referència, girarem a l'esquerra per una pista asfaltada fins al final de tot. Quan l'asfalt es converteixi en camí de terra, haurem de vorejar la casa que ens quedarà a mà dreta per agafar un caminet cobert d'herba que ens pujarà, tot creuant un bosc de roures i alzines fins a arribar un prat. Allà, veureu que el camí fa una corba tancada cap a l'esquerra i continua pujant, ara més decididament i amb corbes més tancades. Quan estiguem gairebé a dalt de tot, deixarem el camí principal i prendrem un corriol força empinat que queda a mà esquerra. Estigueu ben alerta perquè la vegetació és força espessa i caldrà fixar-se bé en les marques per no confondre's de camí.

Finalment, arribarem a un bosc de pi roig i més endavant, una frondosa fageda. Al final del bosc, travessarem un tancat recuperant un camí principal que ens conduirà fins a una pista més transitada per la que continuarem. La pista enllaça amb una altra que en portarà a creuar un pont. Tot seguit, ja veurem davant nostre el campanar de Riudaura.

Una vegada dins del poble, si voleu tornar amb transport públic, al carrer Tiradors hi trobareu la parada de bus per tornar a Olot. Recordeu que caldrà que sigueu matiners, ja que només hi ha un bus diari que us retorni a Olot.

Text i imatges: Turisme Garrotxa

Braseria Les Comes

L’Esquirol (a 10.5 Km)

Hotel Rural Les Planes del Grau

Sant Joan de les Abadesses (a 9.7 Km)

El Serradal

Sant Joan de les Abadesses (a 14 Km)

Hostal la Vila

Olot

Masia Can Pei

Montagut i Oix (a 11.1 Km)

Sorteig: una nit a l'Hostal Sant Bernat d'Olot

Sorteig: 6 entrades dobles per visitar La Fageda

Vol en globus a la Garrotxa!

Transpirinenca – Travessia dos Mars 5a edició

La Gastronomia és Cultura a Sentmenat

26/04/2024 ...

Conferència "1714. La gran repressió. Patriotes contra Mossos",…