La ruta dels 4 pobles de La Secuita

Aquesta ruta senyalitzada transcorre pel municipi de La Secuita i travessa les quatre poblacions del municipi: La Secuita, l'Argilaga, Vistabella i les Gunyoles.

En aquest itinerari podrem veure masos d'èpoques diverses, camins envoltats de conreus de vinya, garrofers, oliveres, avellaners i cultius hortícoles. Un altre element característic del paisatge són les construccions de pedra seca, com ara els marges o les cabanes que podem trobar a la vora d'alguns camins o en algunes parcel·les.

Podem començar l'itinerari des de qualsevol població, però es recomana iniciar la ruta a La Secuita, ja que trobem diferents establiments per si cal comprar alguna cosa.

Sortirem del poble per un camí situat al nord oest i anirem en direcció cap a l'Argilaga tot seguint la senyalització, abans d'arribar haurem de creuar la carretera. Passarem l'Argilaga des de la plaça de l'esglèsia cap al nord, on haurem de creuar novament la carretera.

A partir d'aquest punt, ens espera un bonic recorregut passant per camins de terra envoltats de vinyes fins arribar als Masos de la Secuita passant prèviament per l'alzina centenària del Pontarró i la Pallissa de cal Dalmau.

A partir dels Masos de la Secuita continuarem per pista asfaltada en direcció Vistabella on podem visitar l'esglèsia modernista del poble, tot seguit anirem en direcció les Gunyoles.

En arribar a les Gunyoles continuarem cap al sud, passant per camins envoltats d'avellaners fins arribar a la vora de l'estació del Camp de Tarragona. En aquest punt ens endinsarem a la única zona boscosa del recorregut i retornarem cap a La Secuita tot travessant la carretera T-223 fins al punt d'inici.

El recorregut es pot fer tant a peu com en bicicleta. Durant l'itinerari podem agafar diverses dreceres entre diferents punts i anar modificant així el recorregut.

r190-ruta-quatre-pobles-la-secuita

Mon Casteller- Museu Casteller de Catalunya

Valls (a 9.2 Km)

Pessebre Vivent Pobla de Montornès

La Pobla de Montornès (a 11.4 Km)

El Refugi

Port Plaza Apartaments

Tarragona (a 10.9 Km)

Descobreix l'Alta Ribagorça, l'autèntic Pirineu

Participa en el concurs de fotografia d'Instagram!

Vila-seca, la Pineda Platja, Destinació de Turisme Familiar

Descobreix La Pineda Platja!