Excursió a la Font Major pujant pel Grauet a L'Albiol

Us proposem una bonica excursió al terme municipal de L'Albiol on descobrirem una vistes panoràmiques espectaculars i també la Font Major.

Des del poble de L'Albiol sortirem pel camí asfaltat de la Mussara, de seguida, al Collet de la Creu, trobarem un senyal del camí de Sant Jaume.

Més endavant, a la dreta, pujarem pel Grauet (GR 65.5), passarem per trams d'empedrat antics, amb bones vistes al Camp de Tarragona. Arribant a la part més alta del recorregut, el Coll (960m) trobarem a la dreta, tocant a la carretera el Mas d'en Grau, amb una torre annexa de moderna construcció, al damunt, Els Motllats. A l'esquerra es divisen les antenes de la Mussara.

Creuarem la carretera que baixa a Vilaplana i continuarem cap a la vall pel GR-172 (antic GR-7-2). Travessem el camí asfaltat que porta a les antenes. Si volem fer cap des d'aquest camí a les antenes podem gaudir d'una bona panoràmica sobre Vilaplana, que es fa extensible fins al mar i la carretera de Vilaplana dues vegades.

Arribarem a la Font del Roure. Pel senderó (marca blau i groc, Ruta dels Refugis) de la dreta arribaríem a un mirador espectacular des del cingle Clos i cingle del Martí, zona d'escalada. Vistes les panoràmiques tornarem al GR dins als Plans de Peiró i seguirem el sender de la ruta dels refugis (marques grogues i blaves) fins al punt de sortida.

Pel camí trobarem un antic Pou de Gel, i de seguida, la Font Major.

Continuant les marques del camí, de seguida a la dreta trobarem una bona vista del Puig d'Encama al terme de la Selva del Camp. Deixarem a l'esquerra el Mas de Mercader, continuarem per un senderó al davant del mas fins que arribem a un altre punt, al Mas de l'Esporgat, amb una gran alzina a la seva entrada. Continuant amunt arribem al camí asfaltat de l'Albiol. Seguim en aquest camí i a la dreta arribarem al punt de partida.

Font: Ajuntament de L'Albiol

Muntanyes de la Costa Daurada

Reial Monestir de Santa Maria de Poblet

Vimbodí i Poblet (a 14.2 Km)

Experiencies Rurals .com

Prades (a 10.6 Km)

Hotel Centre Reus

Reus (a 11 Km)

Tarragona, camins, platges i espais verds

Descobreix Soriguera, un tresor amagat al cor del Pirineu Català

Fes la teva mona al Xalet de Prades!