Ruta del Porxo de Santa Oliva al Collet de Sant Joan

Us proposem un itinerari de baixa dificultat, molt concorregut pels vilatans d'Olesa de Montserrat. De fet, també és freqüentat per vehicles que majoritàriament es dirigeixen a les vinyes.

L'itinerari comença al porxo de Santa Oliva, antic portal de la vila. Ens dirigim cap al nord i passem per sobre del Parc del Porxo de Santa Oliva i pel costat del carrer del Mestre Joan Llongueras, fins que arribem al començament de la terra. Aquí podrem veure una gran cruïlla de camins (1 minut), nosaltres agafarem el segon camí començant per la dreta, és a dir, un camí que descendeix per sota d'un transformador d'electricitat. Just després, al cap de pocs segons, passarem pel costat d'un túnel del clavegueram que condueix les pluges de la muntanya fins al riu per sota del poble. Immediatament després, trobarem un camí que es desvia cap a la dreta, és el torrent de les Arengades, no l'agafem per seguir l'itinerari.

Al cap d'un centenar de metres de seguir el nostre camí, trobarem una petita cisterna de la Comunitat Minera Olesana (3 minuts), a partir d'aquí el camí comença a pujar suaument fins passat la masia de Can Llimona. Al cap d'uns deu minuts veurem la masia a la nostra dreta (12 minuts – 1 km). Després el camí gira cap a la dreta i trobarem primerament una bifurcació (15 minuts) que marxa per la dreta. Al cap de 30 metres trobem una segona bifurcació; no la prendrem, si no, resseguiríem els itineraris 4 i 5.

Seguint el camí de l'itinerari, passarem pel costat d'un habitacle  blanc. Seguirem per la pista fins a arribar al principi del camí del Samper (itinerari 18), que deixarem a l'esquerra, i seguirem per la dreta (30 minuts). Seguim caminant i al cap d'uns 30 metres hi haurà una pista forestal que baixa per l'esquerra fins a la carretera B-120 i al pla de la Mata, però no l'haurem d'agafar.

Continuant pel camí normal, dos o tres centenars de metres més endavant, si algú és atret per la curiositat, passarem pel costat d'un corriol entre oliveres que baixa fins al torrent de les Comes; acostuma a haver-hi una fita amb pedres (35 minuts – 2,9 km).

Seguirem per la pista forestal i veurem una panoràmica de la vila d'Olesa i l'entorn. Seguidament passarem per unes finques i finalment pujarem una inclinada pujada de ciment fins a arribar al coll de Sant Joan (45 minuts – 3,6 km).

Turisme Baix Llobregat

Bodegues Sumarroca

Subirats (a 13.9 Km)

Paleoturisme a Hostalets de Pierola

Els Hostalets de Pierola (a 11.2 Km)

Fundació Xarxa Espectacles familiars

El Racó d'Artés

Artés (a 28.7 Km)

Hotel Molí de la Torre

Bigues i Riells del Fai (a 29.9 Km)

Aparthotel Silver

Barcelona (a 26.6 Km)

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…

Fires, festes i esdeveniments al Baix Llobregat

Museus de tota mena i per a tothom al Baix Llobregat