El Mujal per la carena (circular)

Seguint aquesta ruta circular gaudirem de l'essència del paisatge tradicional del municipi de Navás que ens portarà, aquesta vegada, fins el nucli medieval d'El Mujal resseguint un traç de l'antic camí de la la sal que unia Cardona amb Vic. Camps, boscos, vinyes i un castell del 1135 és el que us espera durant aquesta excursió.

• Dificultat: Baixa. Sense cap dificultat tècnica
  • Distància: 6 quiòmetres
  • Durada: una hora i mitja aproximadament

Sortirem del centre de Navàs i anirem a buscar el pont de l'autovia, situat prop de la residència, a l'Oest del municipi, per travessar-lo i arribar a la via verda que connecta Navàs amb el nostre punt d'interès principal de la ruta, El Mujal. Just a l'altra banda del pont, trobarem un pal indicador de la ruta. Seguirem per la dreta, seguint les marques blanques i vermelles que indiquen el GR-176.

Al capdamunt descobrim novament un pal indicador. Aquesta vegada, però, seguirem les marques blanques, que ens portaran a girar a mà esquerra. Aproximadament a uns 100 metres més endavant girarem a la dreta per seguir un corriol durant uns 600 metres fins a arribar a una pista. Des d'aquest punt només ens separen del nostre objectiu, El Mujal, uns 700 metres de camí.

El Mujal per la carena (circular)

Una vegada hàgim arribat al nucli medieval, no us deixeu perdre una visita a l'església medieval de Santa Creu del Mujal, datada del 1239, ni el Castell d'El Mujal, declarat Bé Cultural d'Interès Nacional (BCIN). Si disposeu de més temps i sou aficionats a la gastronomia, podeu passar per la Formatgeria Cal Músic, un obrador artesà guardonat amb el Premi Lactium de formatges artesans de Catalunya per degustar-ne els diferents tipus i especialitats que elaboren. Si heu fet la ruta amb els menuts de la casa, a la Granja Natura gaudiran d'allò més interactuant amb els animals i aprenent a tenir-ne cura.

Per tornar a Navàs, sortirem d'El Mujal passant per davant de l'Església. Girant cap a l'esquerra, trobarem un pal indicador. De nou, seguirem les marques blanques fins a arribar a una riera, per la qual travessarem, i que ens portarà a la pista que porta de Navàs a les Cases Noves. Travessarem de nou la pista, i uns 800 metres de corriol endavant, arribarem a una altra pista per la qual continuarem. Al cap d'uns 500 metres, aproximadament, seguint la pista girarem a mà dreta en direcció a Navàs. Seguirem tot dret i pràcticament en 2 quilòmetres, havent passat per sota l'autovia i les vinyes, entrarem de nou a Navàs per la cara Sud del poble.

Text: Ajuntament de Navàs

Museu de la colònia Vidal de Puig-Reig

Puig-reig (a 4.7 Km)

Centre d’Interpretació de la Bruixeria

Sant Feliu Sasserra (a 12.5 Km)

Bar Restaurant Xato

Gironella (a 14.7 Km)

Apart Hotel Restaurant Cal Marçal

Puig-reig (a 6.1 Km)

Hostal de Montclar

Montclar (a 16 Km)

Restaurant Font Freda

Castellar del Riu (a 24.2 Km)

Masia La Figuera

Castellnou de Bages (a 13.2 Km)

Hostal del Buc

Castellnou de Bages (a 8.4 Km)

El Racó d'Artés

Artés (a 12.9 Km)

Escardívol turisme rural

Viver i Serrateix (a 8.3 Km)

Tarragona, camins, platges i espais verds

La Primavera del Cava retorna al maig amb 16 activitats entre…

Oleoexperiència amb Oli Migjorn

Lloguer vacacional a la Casa Migjorn

Sant Jordi a Tàrrega

17/04/2024 - 20/04/2024 ...