Camí Vell de Maçanet de Cabrenys a Tapis

Aquest itinerari recorre l'antic camí de Maçanet de Cabrenys a Tapis, utilitzat durant anys pels vilatans per desplaçar-se d'un poble a l'altre. Tot i que una part del camí ha servit d'eix de la nova carretera que uneix els dos pobles, encara s'hi conserva l'antic traçat que transcorre entre boscos de suro.

De dificultat mitjana aquest itinerari té una distància total de 4,6 km que es pot fer amb un temps aproximat de 1 hora i 20 minuts. El desnivell acumulat és de 343 metres.

L'itinerari comença a la Plaça de l'Oficina de Turisme i ens enfilem per la pendent de l'aparcament, a mà esquerra. Prenem el camí entre les cases, al costat del supermercat. Arribem a un carrer asfaltat de la urbanització i continuem a la dreta, seguint amunt. Just abans d'arribar a la carretera de Maçanet a Tapis tranquem a la dreta i enfilem una pujada fins el bosc.

r213_tapis-dinsSeguim les corbes del camí dins el bosc de sureres de Can Pitxó. Tot seguit trobem la carretera i la seguim 300 metres per la vora dreta. Agafem un camí a mà esquerra que ens porta al Camp de Rieroles. Travessem el camp i pugem, seguint el camí fins la carretera. Travessem la carretera altra vegada i seguim el camí que ens porta a la Font de l'Abeurador. Aquí el camí passa paral·lel a la línia elèctrica i a 200 metres, a la baixada tranquem a l'esquerra per travessar la carretera de Tapis per tercera vegada. Baixem cap al Pont de Tapis on creurem el Riu Arnera. En aquest punt del camí s'hi pot observar l'empedrat original del camí a Tapis.

r213_tapis2Arribem al Salt de l'Ós, i el camí comença a pujar pel costat del Molí de Tapis fins pràcticament la Serra de l'Ou, on trobem una pista forestal. Travessem la pista i continuem per la carretera de Tapis uns 200 metres. A mà esquerra tranquem en un camí que ens portarà a un viver i d'aquí enfilem fins arribar al poble de Tapis, on podem visitar l'Ermita de Sant Briç. Des d'aquí podem tornar a Maçanet de Cabrenys desfent el camí de pujada.

Font: Ajuntament de Maçanet de Cabrenys

Peralada Mas Marcè

Siurana (a 27.9 Km)

Abellaires Empordanesos

Garriguella (a 25.6 Km)

DiscoverLand 4x4

La Vall de Bianya (a 29.1 Km)

Teatre-Museu Dalí

Hotel Empordà

Figueres (a 20.7 Km)

Can Banal Natural Càmping

Montagut i Oix (a 21.2 Km)

Descobreix Soriguera, un tresor amagat al cor del Pirineu Català

Els secrets que amaguen els pantans

Escape Room Urbà - 'Les Portes del Call Jueu' a Girona

Cap de setmana temàtic ¿Llestos per a salvar el món de Farfarol?